Volkswagen Jetta Junkies banner

09G Trans beweegt niet na motorwissel

5.5K views 3 replies 2 participants last post by  RWilkinson  
#1 ·
2010 VW Jetta 2.5L automatische transmissie. 09G op de transmissie. Ik heb net de motor vervangen. De auto reed en reed ongeveer 30 minuten rond de oprit totdat de thermostaat een paar keer openging. Ik schakelde hem uit, vulde de vloeistoffen in de motor en koelvloeistof bij en maakte een proefrit. De transmissie schakelde prima voordat ik hem demonteerde en op de nieuwe motor zette. Er ging een kleine hoeveelheid olie verloren van de koppelomvormer tijdens het verwijderen van de ene motor en het installeren op de andere. De transmissie leek goed te passen op de koppelomvormer bij het opnieuw monteren en werd niet geforceerd. Na 5 minuten rijden bereikte de auto 40 mph en verloor alle rijeigenschappen vooruit en achteruit. Ik heb een bevriende monteur met een scantool laten scannen en deze leest Output Speed Sensor G195 en Implausibel signaal 17105. Niets maakt rare geluiden, ook niet toen het gebeurde. Ik heb nog niet veel geprobeerd, maar ik zou graag advies willen als je dat hebt?

#2 ·
Het klinkt eerlijk gezegd alsof je je tans-pomp hebt opgeblazen. Precies hetzelfde gebeurde mij toen ik mijn Tiguan verwisselde. Tans gingen gemakkelijk samen en konden zonder problemen worden vastgeschroefd. Toen ik de auto aanzette, gebeurde er niets vreemds, maar hij schakelde niet. Uiteindelijk bracht ik hem naar Aamco en ze vertelden me dat de koppelomvormer niet 100% goed zat. Het kostte me $ 1600 om te vervangen. Ik hoop dat dat helpt

#3 ·
Het klinkt eerlijk gezegd alsof je je tanspomp hebt opgeblazen. Precies hetzelfde gebeurde mij toen ik mijn Tiguan verwisselde. Tans gingen gemakkelijk in elkaar en konden zonder problemen worden vastgeschroefd. Toen ik de auto aanzette, gebeurde er niets vreemds, maar hij wilde niet in de versnelling. Uiteindelijk bracht ik hem naar Aamco en ze vertelden me dat de koppelomvormer niet 100% goed zat. Kostte me $1600 om te vervangen. Ik hoop dat dat helpt